محفل ادبی «عصر ابوتراب جلی» در اراک برگزار شد

محفل ادبی «عصر ابوتراب جلی» در اراک برگزار شد
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر :  ۳۵۰۳۲۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، همزمان با سالروز درگذشت ابوتراب جلی شاعر طنزپرداز معاصرکشور، سومین برنامه از سلسله برنامه‌های « عصر فرهنگی اراک» با موضوع گرامیداشت زنده یاد ابوتراب جلی از شاعران طنزپرداز معاصر در روز دوشنبه ۲۱ خردادماه با حضور اهالی فرهنگ و علاقمندان در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم اکبر کتابدار به اهمیت شعر طنز و جایگاهش در ادبیات اشاره کرد و از ویژگی های برتر شعر ابوتراب جلی به روان بودن و سهل ممتنع بودن آن اشاره نمود همچنین افزود دو قصیده راه آهن داریم یکی از استاد فروزانفر و دیگری از ابوتراب جلی که این دومی مهمتر و معروف تر است.
عباسیان نیز در ادامه به اهمیت نشریات در اراک پرداخت و بخصوص اشعاری که از ابوتراب جلی در نشریه نامه عراق چاپ شده و حضور ابوتراب در شهر اراک و نوشتن آثارش در این شهر اشاره نمود.

عباس احمدی از شاعران طنزپرداز کشور در خصوص کتاب محبوب دیر آشنا "یاد نامه  ابوتراب جلی" به قلم سید عماد الدین قرشی که در سوره مهر چاپ شده اشاره کرد و از کارهای موفق نویسنده کتاب دانست.

ابوتراب جلی از طنزپردازان معاصر ایران است که سالهای فعالیت او بین ۱۳۱۸ تا ۱۳۷۷ بود. اگرچه جلی اصالتی دزفولی دارد اما قریحهٔ او در همکاری با نشریهٔ نامهٔ عراق و دوران اقامت در اراک شکوفا شد. ابوتراب جلی از جهت پرداختن به موضوعات خاص و در عین حال حفظ حرمتها و خطوط قرمز مورد توجه بوده و هست.

 

ارسال نظر