خطبه خوانی امام حسین(ع) در حسینیه ایران

خطبه خوانی امام حسین(ع) در حسینیه ایران
همزمان با سی و هفتمین شب اجتماع مردمی در جنگ رمضان در محوطه حسینیه شهر بخشی از مجلس شهادت امام حسین(ع) خطبه خوانی امام برای لشگر یزید اجرا شد.
شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر :  ۳۵۴۵۲۸

این برنامه  به سرپرستی اسماعیل مجللی در  شامگاه روز دوشنبه 17 فروردین‌ماه در حسینیه ایران (میدان شهدای اراک) اجرا شد و در آن استاد حسن مجللی، مصطفی مجللی، غلامعلی سرلکی و قاسم برزآبادی حضور داشتند. 
اسماعیل مجللی در مورد انتخاب این بخش از تعزیه امام حسین تصریح کرد: هدف از اجرای خطبه خوانی امام حسین(ع) این است که این قسمت از مجلس عاشورا بسیارحماسی است.
وی ادامه داد: این بخش از خطبه دقیقا شامل لحظات پایانی عمر شریف امام حسین(ع) است و در بیان امام تاکید بر عدم بیعت ایشان با یزید برجسته می‌شود که  رهبر شهیدمان نیز به آن اشاره داشتند و بیان فرمودند که ملت ایران می‌گوید ملتی مثل ما با چنین فرهنگ، سابقه و معارف عالی با کسانی همچون افراد فاسد حاکم بر آمریکا بیعت نخواهد کرد. 
مجللی افزود: در این خطبه زیبا به شهدای کربلا در سنین مختلف از کودک 6 ماهه تا سایر شهدا اشاره می‌شود و یادآوری و گرامیداشتی است از شهدای جنگ رمضان که در مقاطع مختلف سنی به دست دشمن یزیدی به شهادت رسیدند.

ارسال نظر