نمایشگاه عکس «چهارسوق» با محوریت بازار تاریخی اراک افتتاح شد

نمایشگاه عکس «چهارسوق» شامل ۲۶ اثر منتخب از علی‌اصغر یوسفی، با هدف بازخوانی هویت معماری و اجتماعی بازار تاریخی اراک، در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی گشایش یافت.
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر :  ۳۵۴۷۱۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «چهارسوق»، صبح سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور سالار جیریایی رئیس حوزه هنری استان، حسین محمودی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر غفاری رئیس شورای اسلامی شهر اراک و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه سوره برگزار شد.
این مجموعه هنری که حاصل نگاه مستند علی‌اصغر یوسفی است، در ۲۶ قطعه عکس، ابعاد متنوعی از معماری اصیل و زیست‌بوم کسب‌ و کار در بازار تاریخی اراک را به تصویر کشیده است.
سالار جیریایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، در حاشیه این مراسم با اشاره به رسالت این نهاد در پاسداشت فرهنگ بومی اظهار داشت: «معرفی و صیانت از هویت بومی به واسطه زبان گویای هنر، از اولویت‌های حوزه هنری است. برپایی این نمایشگاه نیز با هدف تبیین ظرفیت‌های بی‌بدیل تاریخی و گردشگری بازار اراک و بازنمایی آن در اذهان عمومی برنامه‌ریزی شده است.»
گفتنی است علی‌اصغر یوسفی از عکاسان برجسته استان مرکزی است که کارنامه‌ هنری وی مزین به برگزاری ده‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی و همچنین کسب عناوین برتر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی عکس است.
نمایشگاه «چهارسوق» تا تاریخ ۴ خردادماه سال جاری، همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی واقع در اراک، جهت بازدید عموم و علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

 

 

ارسال نظر