نمایشگاه عکس «قاب روضه» در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی افتتاح شد

نمایشگاه انفرادی عکس «قاب روضه» شامل ۲۶ اثر از علی‌اصغر یوسفی با موضوع آیین‌های عزاداری ماه محرم و پیاده‌روی اربعین حسینی، همزمان با آغاز ماه محرم در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی گشایش یافت.
شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر :  ۳۵۴۸۷۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نمایشگاه انفرادی عکس «قاب روضه» روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۵ در نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی افتتاح شد.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور علیرضا محمودی شهردار اراک، پیمان عین‌القضاتی عضو شورای اسلامی شهر اراک، حجت‌الاسلام حسن دهقانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اراک، مجید جدیدی معاون فرهنگی حوزه هنری استان مرکزی و جمعی از هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان برگزار شد.

در این نمایشگاه ۲۶ قطعه عکس از آثار علی‌اصغر یوسفی به نمایش درآمده است که با نگاهی مستند و هنرمندانه، آیین‌های مذهبی و عزاداری‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان مرکزی و همچنین پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در کشور عراق را روایت می‌کند.

آثار ارائه‌شده در «قاب روضه» جلوه‌هایی از ارادت مردم به فرهنگ عاشورا، شور و شعور حسینی و حضور پررنگ آیین‌های دینی در زندگی اجتماعی مردم را در قاب تصویر به نمایش گذاشته و بخشی از فرهنگ و معنویت آیین‌های حسینی را بازتاب می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۷ خرداد تا ۷ تیرماه ۱۴۰۵ با مراجعه به نگارخانه سوره حوزه هنری استان مرکزی از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

 

ارسال نظر